KJØPSVILKÅR

1. Innledning

Alle kjøp hos Tak1.no er regulert av de nedenstående salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir deg som forbruker ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet med utgangspunkt i mal anbefalt av Forbrukerombudet – forenklet og tydeliggjort.

 

2. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, samt opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran.

Avtalen inngås mellom selger SABBA INVEST AS(Foretaksregisteret: 925 546 135 MVA) som opererer under navnet Tak1.no og kjøper – det er deg. Avtalen er bindende for begge parter når du som kjøper har sendt din bestilling til oss. Dette medfører at du er pliktig til å betale bestillingens totalbeløp etter oppgitte frister samt å ta i mot leveringen når den kommer.

Vår kontaktinformasjon:
Postadresse: 
Hovedgaten 21, 4250 KOPERVIK Karmøy i ROGALAND.
Telefon kontor: 75 97 77 71 (Hverdager 12-14. Kundeservice via e-post eller Messenger).
Kundeservice: post [alfakrøll] tak1.no

 

3. Priser

Norge
Prisene er oppgitt i norske kroner (NOK), inkludert MVA og eventuelle andre avgifter. MVA spesifiseres i handlekurven, kassen og på kvitteringen. Totalbeløpet inkludert frakt blir alltid oppgitt før betaling. Ytterligere kostnader som ikke er informert om før betaling, skal ikke bæres av deg som kunde.

Sverige & Danmark
Oppgitte priser i NOK er inkludert importavgifter og eventuell toll. Du trenger ikke betale mer når du mottar pakken.

 

4. Betaling

Du kan velge å betale med Visa, Mastercard.faktura eller Vipps.

Beløpet reserveres normalt ved bestilling og belastes når produktene pakkes og sendes med mindre annet er avtalt.

 

5. Frakt & Leveringstid

Vi pakker så raskt vi kan og bestillinger sendes vanligvis neste arbeidsdag (mandag – fredag, unntatt høytidsdager) og har deretter en normal leveringstid på 1-4 arbeidsdager. Vær oppmerksom på at frakten kan ta inntil 5 dager dersom du bor i utkantnorge eller utlandet og at uforutsette forsinkelser kan oppstå.

Vi benytter i hovedsak Bring og DHL Express for levering og pakkene kan du hente hos Posten eller få de levert hjem. Hentemelding og andre oppdateringer får du tilsendt via SMS eller e-post, så det er viktig at korrekt informasjon oppgis ved bestilling.

Leveringen anses som utført når forsendelsen er mottatt av deg som kjøper eller din representant. Dersom omtrentlig leveringstidspunkt ikke fremgår av bestillingsløsningen skal leveringen skje uten unødvendig opphold og senest 30 dager etter at bestillingen er mottatt. Ved eventuell forsinkelse vil vi gi deg beskjed.

Vær oppmerksom på at ekspresslevering fraktes med bud hjem til deg, på dagtid mandag – fredag, stort sett virkedagen etter at bestillingen er pakket og sendt fra oss. Også her er regnes forventet levering fra og med dagen etter vi sender bestillingen. Er du utilgjengelig ved levering kan pakken hentes hos ditt lokale hentested.

Vi forutsetter at du oppgir fullstendig og korrekt leveringsinformasjon slik at bestillingen kan sendes til deg uten problemer. Dersom du har oppgitt feil leveringsinformasjon som gjør at bestillingen ikke kommer frem til rett sted og blir returnert til oss, behandles dette som en uavhentet pakke (se punkt 9.1 under angrerett).

Vi gjør oppmerksom på at levering normalt tar noe lenger tid rundt høytidsperioder. Vi må også ta forbehold om eventuell forsinkelse underveis. Dette er utenfor vår kontroll og oppgitt leveringstid fra vår side er ment å være veiledende.

 

6. Forhåndsbestilling

Inneholder bestillingen din forhåndsbestilte produkter, restordre eller andre former for ikke-lagerførte varer, vil hele bestillingen sendes samlet når alle varene er kommet til lageret vårt. Vi gir så langt det lar seg gjøre en omtrentlig dato for når slike varer ankommer hos oss, men må samtidig ta forbehold om tilgjengelighet fra våre leverandører (herunder mulig allokering og kansellering) og eventuell forsinket leveranse til oss.

 

 

7. Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra mottak av bestillingen. Ønsker du å heve kjøpet innenfor denne perioden, gir du bare beskjed at du ønsker å benytte angreretten og sender varen(e) tilbake til oss. Du må selv dekke returkostnadene og sørge for at forsendelsen kommer trygt frem. Vi anbefaler derfor å benytte en sendemåte som har sporingsnummer og forsikring.

Ved retur vil hele beløpet tilbakebetales, inkludert standard fraktkostnad (inntil 119kr) fra oss til deg. Ved valg av ekspress- eller hjemlevering begrenses refusjon av fraktkostnaden til 119kr. Selve refusjonen kan ta noen dager, men ikke mer enn 14 dager etter at vi har mottatt returen. Utbetaling gjøres til samme kort/konto som ble brukt ved betaling.

Når du handler hos oss har du samme rett til å undersøke produktet som du hadde hatt i en fysisk butikk. Denne retten strekker seg til håndtering av varen som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon. Det vil si at forseglede produkter som boosterpakker, booster display og andre varer med tilfeldig innhold ikke kan returneres dersom forseglingen er brutt. Det samme gjelder alle andre varer som er håndtert på en måte utover det som er nødvendig og som forringer varens verdi. Produktemballasjen skal være intakt og varen må være i stand til å selges som ny, så dersom du er usikker på et produkt bør du åpne det varsomt.

7.1 Uavhentet Pakke

Ved levering til hentested, har du 14 dager på å hente pakken før den returneres til oss. Det å la være å hente pakken eller nekte mottak er ikke det samme som å benytte angreretten, og dette faktureres deg som kunde med kr 350kr for å dekke merkostnader og returfrakt.

7.2 Hent hos Tak1 – Uavhentede varer

Ved henting i butikk, har du 14 dager på å hente varene, med mindre annet er avtalt. Det å la være å hente varene er ikke det samme som å benytte angreretten, og dette faktureres deg som kunde med kr 150kr for å dekke merkostnader ved ordrehåndtering og klargjøring.

 

8. Mangel ved vare eller levering

Dersom en levering blir sendt feil eller inneholder mangler, gjør vi vårt ytterste for å rette problemet. Det samme gjelder dersom bestillingen Varenummerlle bli tapt under frakt. I tilfeller hvor vi ikke kan rette feilen vil vi tilby en alternativ løsning eller refundere bestillingen. Dette forutsetter at vi har mottatt nødvendig og korrekt informasjon ved bestilling. Sabba Invest AS kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle tilleggskostnader/utgifter/tap forårsaket av en forsinket, tapt eller feilsendt bestilling.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid eller senest 2 måneder etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi oss beskjed. Reklamasjon kan skje senest to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Du kan i slike tilfeller velge mellom å få mangelen rettet eller ny levering av tilsvarende vare. Vi har rett til å motsette oss kravet dersom gjennomføringen er umulig eller volder oss for urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid og uten ekstra kostnader for deg.

Vi må ta forbehold om at informasjonen i produktbilder ikke alltid illustrerer produktet perfekt. I noen tilfeller kan det forekommer endringer på emballasjen og farger kan vises forskjellig på ulike skjermer. Produktets tittel er det som gjelder dersom det Varenummerlle være uoverensstemmelser mellom tittel, beskrivelse og bilde.

 

9. Personopplysninger

Med mindre du samtykker til noe annet, kan vi i tråd med personopplysningsloven, bare innhente og lagre personopplysninger som er nødvendig for at vi skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Dine personopplysninger vil kun bli utlevert til andre parter dersom det er nødvendig for gjennomføring, eller i lovbestemte tilfeller. Herunder leverandører av tjenester innen drift, vedlikehold og andre tekniske løsninger. For mer informasjon se vår personvernerklæring.

 

 

10. Konfliktløsning

Eventuelle klager rettes til oss innen rimelig tid. Vi vil forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du som kjøper ta kontakt med Forbrukerrådet. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller www.forbrukerradet.no.

 

Meny
Lukk

Min handlekurv

Lukk

Ønskeliste

Nylig sett

Lukk
Lukk

Lukk

Categories